مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 02:552021-09-19پزشكي

 هشدار دامپزشکی در خصوص تغذیه با ضایعات خرما


سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: با توجه به فصل برداشت خرما، دامداران در خصوص تغذیه دام ها با ضایعات خرما باید احتیاط کنند.

- ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: با توجه به فصل برداشت خرما، دامداران در خصوص تغذیه دام ها با ضایعات خرما باید احتیاط کنند.

محسن آهنی، شب گذشته 28 شهریور با اشاره به اینکه مصرف یکباره خرما باعث ناتوازن مواد مغذی می شود، از دامداران شهرستان خواست از پرورش و چراندن دام های خود در باغ های خرما اجتناب کنند و در صورت مبتلا شدن دام به بیماری اسیدوز، حتما دام را برای درمان به شبکه دامپزشکی منتقل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه افزایش مصرف ضایعات خرما باعث بروز نفخ و اسیدوز در دام می شود، گفت: بیماری اسیدوز در فصل برداشت خرما به علت تمایل زیاد نشخوارکنندگان به خرما و با توجه به میزان بالای مواد قندی در خرما، زمینه تکثیر و رشد باکتری ها را فراهم می کند و در نتیجه اسید لاکتیک تولید می شود که این اسید علاوه بر آسیب رساندن به دستگاه گوارش دام، جذب خون می شود و موجب افسردگی دام و ایجاد عفونت در مخاطات دستگاه گوارش می شود که بر اثر اسید آسیب دیده است.

وی افزود: بیماری اسیدوز با بی اشتهایی، کم آبی، زمین گیری و مرگ در دام ظاهر می شود و مواد غذایی قندی از قبیل کشمش، گندم، جو، ذرت، انگور، خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 هشدار دامپزشکی در خصوص تغذیه با ضایعات خرما

 هشدار دامپزشکی در خصوص تغذیه با ضایعات خرما